ŠTEFANOV NAD ORAVOU. Od soboty je v plnej prevádzke most spájajúci dve hornooravské okresné mestá. Jeho rekonštrukcia priniesla motoristom príjemnejšiu jazdu, pre ľudí žijúcich v priľahlej dedinke je odhlučnená stavba príspevkom k zvýšeniu kvality bývania.
„Most je z roku 1948, teda aj čas, ale aj ťažká nákladná doprava narušila jeho nosnosť,“ povedal Jozef Oršuliak, riaditeľ oravského závodu Správy ciest ŽSK. „Opravili sme poškodené krídla a rímsy, vymenili čadičové kocky za nový asfaltový povrch, nové sú zvodidlá a zábradlia, vozovka je širšia o meter, pribudol bezpečnostný chodník po jednej strane. Nosnosť mosta po rekonštrukcii je neobmedzená.“
Približne 85 metrov dlhá konštrukcia je jedným zo 170 oravských mostov, ktoré má v správe Žilinský samosprávny kraj (ŽSK). „Celkovo ich máme 800 a postupne spolu s opravami ciest II. a III. triedy pristupujeme k ich obnove a modernizácii,“ povedal predseda ŽSK Juraj Blanár. „Rekonštrukcia stavby v Štefanove nad Oravou stála 388-tisíc eur. Je to najväčšia investícia do mostov, ktoré máme v správe.“
Podľa stavbyvedúceho Bohuša Drusku zo žilinskej spoločnosti Swietelsky, ktorá most opravovala, sa musela firma popasovať s niekoľkými problémami. Patrí k nim výraznejšie poškodenie mostných krídel pri prvej opore v smere od Námestova ako aj malá hrúbka nosného podložia za oporami. Počas prác museli robotníci čeliť aj zvýšenému náporu kamiónov po zatvorení mosta v Podbieli a odklonení dopravy na Príslop.
Štefanovčania sú so stavebným dielom spokojní. Starosta Ivan Maťuga vyzdvihol najmä zníženie hlučnosti pri prejazde áut, čím sa v dedine zvýši kvalita bývania.