TRSTENÁ. Autobusová spoločnosť pred pár mesiacmi otvorila novú budovu na nástupišti v Trstenej. Sú v nej kancelárie, informačné centrum aj čakáreň pre cestujúcich. Tá na nástupišti chýbala, cestujúci sa jej potešili.
Iba cez deň
„Kedysi bola tam, kde je teraz obchod,“ povedala cestujúca Lucia z Vitanovej. „No potom ju zrušili, prestavali. Roky sme sa nemali kde ukryť pred chladom. Teraz sa konečne opäť môžeme.“
Problémom však je, že iba cez deň a v podstate v čase, kedy ľudia môžu čakať na autobus aj v obchodoch, ktoré sú na nástupišti. Čakáreň je totiž otvorená iba do pol štvrtej, v stredu do pol piatej popoludní. Večer, kedy by ľudia uvítali uzavretú miestnosť, musia stáť vonku. „Obrátili sme sa na prevádzkovateľa, spoločnosť Arriva Liorbus,“ hovorí zástupkyňa primátora Magda Zmarzláková. „Povedali, že doteraz, kým čakáreň nebola vôbec, sme sa o to nezaujímali a teraz zrazu máme problém s tým, že ju skoro zatvárajú. Vraj na dlhšie prevádzkovanie nemajú peniaze ani personál.“
Starosta Brezovice Marián Ujmiak trvá na tom, aby čakáreň bola otvorená dlhšie. „Aj po piatej ľudia cestujú autobusom, prichádzajú z vlakov. Večer je zima, aj obchody sú zatvorené, nemajú sa kam ukryť.“
Málo cestujúcich večer
Starosta Nižnej Jaroslav Rosina, tvrdí, že argument s nedostatkom zamestnancov nie je veľmi priechodný. „Cez úrad práce získajú človeka kedykoľvek.“
Podľa autobusovej spoločnosti je čakáreň otvorená rovnako dlho ako informačná kancelária a pokladne pre cestujúcich.
„Autobusové spoje vo večerných hodinách premávajú do Trstenej minimálne a využíva ich veľmi málo cestujúcich, predovšetkým na cestu zo zamestnania a cestujúci, ktorí prídu na autobusovú stanicu tesne pred odchodom spoja,“ informovala Petra Helecz, manažérka marketingu a komunikácie spoločnosti Arriva.
Rozšírenie otváracích hodín by podľa nej prinieslo zvýšenie počtu zamestnancov, a teda aj nákladov. „Ak by sa však zvýšil počet cestujúcich z Trstenej, v budúcnosti môžeme rozšírenie opätovne zvážiť.“